Ehlibeyt İmamları (12 imamlar)

Konusu 'Dini Konular...' forumundadır ve Aleviyyun tarafından 2 Şubat 2011 başlatılmıştır.

  1. Aleviyyun

    Aleviyyun Member

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    0
    Ehl-i Beyt'in 12 İmamı

    “İmam” sözcüğünün anlamı biz Alevilere göre görünüşteki sözlük anlamından daha özel ve dardır. Biz “imam” sözcüğünü yalnızca On iki İmam için kullanırız. Bize göre İmamlar ruhani (mistik) özellikleri bakımından diğer insanlardan üstündür, ayrıcalıkları vardır. Bu konudaki kanıt Hz. Muhammed’in “Ümmetimin âlimleri İsrail oğullarının peygamberleri gibidir” sözüdür. “İlim” sözcüğünden maksat Ehl-i Beyt ilimleridir. Bir diğer kanıt da Hz. Muhammed’in “Ey Ali! Sen velim ve vasimsin, daha doğrusu sen vasilerin efendisisin” sözüdür.

    Kuran-ı Kerim’de Ehl-i Beyt’e ilişkin geçen “ve yutahhırakum tathira” (sizi tertemiz kılmak) sözü temizliğin tamlığına işaret eder. Çünkü “yutahhirakum” (sizi çokça temizleyen) fiili, eylemin çokça yapıldığını ifade eden kalıpla söylenmiştir. Fiilden sonra gelen “tathira” mastarı önce fiili mübalağa içeren bir biçimde pekiştirmek içindir.

    Bu nedenle biz Aleviler; Ali, Fatma, Oniki İmamlarından Ehl-i Beyt’in tam anlamıyla temiz; dolayısıyla eylemlerinin ve sözlerinin tanrısal iradeyle tam bir uyum içinde olduğuna inanırız. Onlar masumdurlar; çünkü hatalar “kir”dir. Oysa Allah onlar için “…sizden kiri gidermek… ister” demiştir. Böylece onlar; sözleri, eylemleri ve niyetleriyle tanrısal iradenin çıkış yerleri olmaktadırlar.

    İSİMLERİ, LAKAP ve KÜNYELERİ

    1- Ali b. Ebu Tâlib. ( Emir-ül Mü'minin )
    2- Hasan b. Ali. ( Müctebâ )
    3- Hüseyin b. Ali. ( Seyyid-üş Şuheda )
    4- Zeynel Abidin ( bin Huseyin )
    5- Muhammed Bâkır ( bin Zeynel Abidin )
    6- Cafer-i Sâdık ( bin Muhammed Bâkır )
    7- Musa-i Kâzım ( bin Cafer-i Sâdık.)
    8- Ali-yyur Rıdâ ( bin Musa-i Kâzım )
    9- Muhammed El Cevad ( bin Ali-yyur Rıdâ )
    10- Ali El Hadi ( bin Muhammed El Cevad )
    11- Hasan-ul Askeri ( bin Ali El Hadi )
    12-İmam Muhammed Mehdi ( bin Hasan-ul Askeri )

    Yüce Allah; İmamları, Peygamberlerin devamı ve vasileri olarak dünyaya göndermiştir. Hz. Peygamberin (s.a.a.v.) yolunu, ilimlerini izleyen imamlar yaşantılarıyla tüm insanlığa örnek olmuşlardır. Bütün âlemler imamların ilim ve faziletlerinin nuruyla aydınlanmıştır. Beşeriyetin eremediği bilime küçük yaşta ilahi öğretiyle haiz oldular. Ehlibeyt imamları (a.s.) dinin, ilimin, takvanın, faziletin, kerametin ve temizliğin kaynağıdır. Geçmişi ve geleceği bilmeleri, Allah tarafından kendilerine gelen bir ilhamdır. Ehlibeyt imamlarının bilgileri engin denizler misalidir. Tüm insanlığın bilgileri o engin denizlerin yanında ufacık bir damla bile değildir. İmamlığın kendilerine yüce Allah tarafından verilmesi her isteyenin rastgele imam olamayacağının kanıtıdır.

    İmamlar, Allah tarafından olağanüstü güçlerle donatıldığı halde tabiatın kurallarını çiğnemediler. İslamiyet’i yaymak için zor kullanmadılar. Yenilgiyle karşılaşacaklarını bildikleri ve mucizevi güç sergileyebilecekleri halde o gücü sergilemediler. Mucizevi güç ve olayları din için, İslam için ve imametin yüce Allah tarafından kendilerine (on iki imama) verildiğini kanıtlamak için gösterdiler. Gerektiği yer ve zamanda doğaüstü olayları gerçekleştirdiler. İmamların her kerameti mutlak surette ibret alınacak bir mesaj içindir. Kıyamet Günü’ne kadar Kur’an-ı Kerim, Sünnet-i Nebevi ve Ehlibeyt İmamlarından öğrendiğimiz İslam dinini bu üç ana kaynağa uygun şekliyle uygulayıp yaşamamız şarttır. Zira bu üç kaynak öğretilerinde aynı yolu gösterir. Herhangi birisinin sözünün diğeriyle çelişmesi durumunda o sözün geçersiz ve sonradan başkaları tarafından uydurulmuş, yalan yanlış olduğu anlaşılır. Kuran-ı Kerim, Sünneti Nebevi ve Ehlibeyt İmamları, Aleviler için bir el terazisinin her bir kefesinin üç ana ipi gibidir. Nasıl ki terazi kefesinin bir ipinin olmaması durumunda tartma işi yapması düşünülemez ise bu üç ana kaynağın birinden birisinin eksik olması ya da çelişmesi düşünülemez. Terazinin her kefesinin üç ipi sağlam şekilde ise terazinin hak göstergesi hakkı gösterecektir. İşte Alevi inancında Hakkın göstericisi ise Ehlibeytin kendisidir.
     

Sayfayı Paylaş